Ravintola & Bar Lia kasvuun strategisen markkinoinnin avulla

Kuva: Kai Joronen

Helsingin sykkeessä toimiva Ravintola & Bar Lia on moderni ja tunnelmallinen kohtaamispaikka, jossa yhdistyy laadukas ruoka, rento palvelu ja urbaani illanviettokulttuuri. Syksyllä 2024 meillä MS Marketingilla oli ilo toteuttaa kolmen kuukauden mittainen projekti ravintolan liiketoiminnan vauhdittamiseksi – tiiviissä yhteistyössä yrittäjän kanssa.

Tavoitteena kasvu ja näkyvyys

Projektin päätavoitteena oli kasvattaa Ravintola & Bar Lian liikevaihtoa syyskauden aikana markkinoinnin keinoin. Lähestyimme tavoitetta strategisesti: määrittelimme markkinoinnin painopistealueet, loimme selkeän toimenpidesuunnitelman ja ryhdyimme nopeasti toimeen. Erityisen tärkeäksi nousi brändin vahvistaminen omissa kanavissa – ei pelkästään yrityksen tilillä, vaan myös yrittäjän henkilökohtaisessa viestinnässä.

Sosiaalinen media yrittäjän voimavaraksi

Yksi projektin kantavista teemoista oli markkinoinnin hajauttaminen. Nostimme yrittäjän omaa sosiaalisen median näkyvyyttä ja autoimme häntä ottamaan aktiivisemman roolin yrityksensä viestinnässä. Tämä lähestymistapa toi brändiin aitoutta ja kasvatti sitoutumista erityisesti paikallisten asiakkaiden keskuudessa.

Räätälöidyt sisällöt, nopeatempoiset kampanjat ja yhteisöllinen viestintä rakensivat ravintolalle kasvavaa asiakaskuntaa – erityisesti ilta- ja viikonloppukäyntien osalta. Hyödynsimme ajankohtaisia teemoja, tapahtumia ja visuaalisesti houkuttelevia julkaisuja, jotka nostivat ravintolan profiilia kilpailussa pääkaupungin ravintolatarjonnassa.

Tiivis, mutta vaikuttava jakso

Kolmen kuukauden yhteistyö osoitti, miten nopeillakin toimenpiteillä voidaan vaikuttaa ravintolaliiketoiminnan näkyvyyteen ja vetovoimaan. Strateginen ote, yrittäjän rohkea osallistuminen ja nopea toteutus muodostivat projektin selkärangan – ja toivat mukanaan konkreettisia tuloksia.

www.ravintolalia.fi

Next
Next

Brändiuudistus, Aaltovoima Oy:lle